torsdag 22 mars 2012

Så fort man trodde att man var något på spåren

Ni vet det där med att alltid vara någonstans i framtiden, längta till helgen, semestern, pensionen? Jag fick den där bilden av mig själv på dödsbädden, det där ögonblicket när man plötsligt inser att det var precis när man kämpade med vardagen som bäst och sparkade i gruset som man verkligen LEVDE. Så jag har försökt mitt bästa denna vecka att INTE tänka "tre dagar till helgen och två veckor till påsklovet nu" varje morgon när jag vaknat. Att leva i nuet i stället.

Tills jag igår fick veta att nuet är en illusion, det tar tiondelar av en sekund för hjärnan att registrera alla intryck. Så tekniskt sett kan man inte leva i nuet.

Så nu vet jag inte vad jag tänker.

/Elin

2 kommentarer:

L sa...

Oj oj! Tanken svindlar... Eller svindlade? För har jag redan tänkt tanken när jag tänker den??

Sandra sa...

Man får väl tänka på det sätt som man mår bäst av, men själv är jag ingen nuet-anhängare ... Jag tror inte att det är fel att längta till påsklovet. http://excerpten.wordpress.com/2011/03/04/nuet/