fredag 23 mars 2012

Startsträcka

Det tar ett tag för mig att komma igång med att skriva varje gång jag sätter mig vid datorn. Jag är inte en sådan där som kan sätta sig och bara börja. Eller jo, det kan jag. Men det blir inte bra då.

Och jag är i fasen av manusskrivandet när det måste bli bra, när SPRÅKET måste gnistra. Fastän jag vet att lektören kommer att få en högst ofärdig text på den punkten, måste jag göra mitt allra bästa.

På samma sätt behöver jag komma upp ur sängen och drälla runt lite innan jag äter frukost, vakna till liv, vifta undan natten och liksom hitta moodet.

Men nu har jag drällt färdigt, nu har jag varit uppe i nästan två timmar, läst bloggar, diskat, sorterat tvätt, varit en sväng till tvättstugan och promenerat till affären för att köpa frukost. Nu! Nu sätter jag mig med frukostskålen och bokmanus och – åstadkommer förhoppningsvis magi.

/Anna

Inga kommentarer: