onsdag 25 mars 2015

Lyckat rep, alltså

Den där kören, alltså. Vid ett tillfälle igår tappade jag litegrann vad jag höll på med, lät armarna falla och suckade. De tittade på mig, som att de undrade vad de hade gjort för fel, och jag var tvungen att förklara: "Jo, men ibland blir jag bara så rörd när människor sjunger tillsammans. Det är så himla fint." De log tillbaka, i samförstånd. Alla var lika tagna av rummet, låten, sången.

Arret fungerade perfekt.

Men är inte veckan slut! I kväll ska jag provsjunga för en kör (den där som jag mailade och erbjöd mina tjänster, om ni kommer ihåg) och eventuellt har jag inte valt låt än. Sedan ska det städas, spelas in i hemmastudion, dirigeras, föräldrar ska tas emot och underhållas, tre låtar ska spelas in med Lureena på söndag och partitur ska spelas å det flitigaste.

Djupt andetag, dyk i.

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Vilken grej att du får stå framför den där kören och uppleva.

/A

Kära Syster sa...

Jag vet, vilken grej! Lyckligast i världen osv.

/E