måndag 5 januari 2015

Saker jag gjort idag

Städat. Monterat ett kitschigt smyckesträd.

Gått långt, och handlat mat tre gånger. Lärt mig förstå koriander (det behövs ju chili och lime, sen bara HALLÅ!, varför har ingen berättat det?). Just det, lagat chili con carne till ett helt kompani. Ätit själv.

Försökt lära mig "Girl from Ipanema", sen jag lovade en kompis att sjunga på vår examination så han får visa att han kan kompa på piano. Tänkte att det blir ju en bit kaka. Men den är ju SVÅR!

Kollat tre avsnitt "Suits". Himla såpa det har blivit i säsong tre. Blir nog ett till avsnitt.

Stämt träff med kurskamrat för att gå igenom styckeanalysen som ska in nästa vecka.

Sak jag inte har gjort:

Styckeanalysen.

Chop, chop.

Men jag har ett kitschigt badrumsfönster!

/Elin

6 kommentarer:

Ellen sa...

Ooh, rätt sorts kitch! Varifrån kommer smyckesträdet? /Ellen

Vilse sa...

Ou, vad jag ställer mig tveksam till koriander och parfy,/tvålsmak, men om du säger att hemligheten är chili och lime så tror jag dig, rakt av!

Och stort gilla på trädet.

Kära Syster sa...

Ellen: Det var en julklapp så jag förväntas kanske inte veta, men... Åhléns! Jag har velat ha ett guldträd länge, för att matcha guldkanten på kaklet som sattes upp någon gång på åttiotalet...

Vilse: Jag förstår dig, jag har varit den varmaste av koriandermotståndare länge. Vad kan jag säga, det är något med det nya året. Och chili! Och lime!

/E

Kära Syster sa...

Ellen: Tillåt mig korrigera min kära syster, ty hon har förstås ingen aning om varifrån hennes julklappar kommer (och Elin, håll för öronen nu): Guldfynd!

Vilse: Jag som alltid hållt fast vid att koriander är den enda smak som skär sig med sig själv blev totalt omvänd i somras. För att folk omkring mig envisades med att laga mat med chili, lime och, just det: koriander!

/A

Ellen sa...

He he, tack både till E för välviljan att informera och till tomten för den korrekta informationen! Ska kolla in i en XX-butik och se vad jag hittar. Själv fick jag ett halsband med ett äpple-hänge i julklapp. Det borde ju verkligen få hänga i ett träd när det inte hänger från min hals.

/Ellen

Kära Syster sa...

Ellen: Förstås. Nåt annat vore ju orimligt. :)

/A