onsdag 28 januari 2015

Det som händer under tiden

Under tiden medan man väntar på att en banan- och chokladmuffin ska tina till fikat, till exempel. Då skriver man ett blogginlägg. Under den andra tiden, till exempel hela dagarna, försöker jag lära mig saker. Piano är en av dessa saker, idag övar jag på två stycken av far och son Bach. Fort ska det gå. Det gör det inte. Annars sitter jag mest på facebook känns det som, tio procent av tiden för att jag behöver informera/fråga och resten för att jag bara fastnar. Spelar in stämmor till kören. Hämtar och lämnar paket hos olika postombud. Bakar muffins. Lyssnar på musik. Undviker teoriläxan.

Ja, ungefär så. Det händer inte så mycket just nu, ändå händer det tusen små saker som säkert kommer att visa sig viktiga innan historien är slut.

/Elin

Inga kommentarer: