måndag 15 december 2014

Var god stör ej

Vi var på fantastisk julshow igår, Strumpan och jag och det hade jag tänkt blogga om. Istället blev det den mest meningslösa måndag någonsin och lusten rann ut i sanden. (Lugn bara, har redan hängt med vänner och ätit risgrynsgröt och skinkmacka och pepparkakor med ost så allt är frid igen. Plus att nu är klockan så mycket så nu är dagen äntligen slut.)

Men om jag kör en till runda med måndag i morgon är det okej med alla va? Fint, då tror jag vi säger så.

Vad som hände idag? A b s o l u t INGENTING.

Jag 
har
väntat
punkt

På FedEx (som kan komma när som helst).
På tvätten (för när man ändå jobbar hemifrån för att kunna ta emot ett bud passar man på att boka tvättstugan).
På Bredbandsbolaget (för när man jobbar hemifrån är det enda som krävs en fungerande uppkoppling till internet och såklart fick den hicka så till den milda grad att jag var tvungen att ringa supporten).
Telefonkö till Bredbandsbolaget: 1 timme.
Ville jag knappa in mitt nummer och bli uppringd i stället för att vänta kvar?
– DRIVER NI MED MIG ELLER? Jag kan för sjutton inte uppehålla mig en timme i telefon när FEDEX VÄNTAS NÄR SOM HELST OCH MÅSTE KUNNA NÅ MIG PÅ TELEFON FÖR ATT KOMMA IN GENOM PORTEN annars åker de och man får ÅKA UT TILL ARLANDA OCH HÄMTA SITT PAKET SJÄLV!!!
Så jag knappade in mitt nummer.

Använde nätdelningsfunktionen på telefonen för att surfa på datorn.
Men att få arbete gjort när man väntar?

Och sedan! Framemot eftermiddagen infann sig ett hiskeligt spänningsmoment när Bredbandsbolaget plötsligt ringde upp. (Kommer FedEx knacka på samtidigt? Är det dags att ladda om tvättmaskinerna i samma sekund?)

Internet löste sig.
FedEx-killen kom.
Och jag hann tömma sista omgången tvätt innan tiden löpt ut.

Om jag helst av allt velat ligga i soffan under en filt och kolla på film hela dagen idag? Eehhh... Ja. Hade tyvärr varit mer värt.

Godnatt Måndag och tack för ingenting. Tänk att det skulle komma en vecka då jag tycker bättre om din kusin Tisdag. Skärpning!

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Till och med i väntan utvecklas vi.

(Jag vet inte, har bara känt mig så drygdjup på sistone)

/E

Kära Syster sa...

Tur att jag inte läste det här igår. Idag är det roligt.

/A