tisdag 16 december 2014

Julstök hos Strumpan

Jag fick ett roligt infall för några veckor sen och bjöd in hela min kör hem till mig på julfika. Till i kväll, alltså. Så igår, eftersom jag alltid ska envisas med att göra allt själv, stod jag i köket större delen av kvällen och hackade och rörde.

Till exempel så är det ganska svårt att dela skumtomtar.

Fröknäcke är buslätt däremot, bara att röra ihop!
Det blev Rocky Road (Leilas, med skumtomtar), fröknäcke och ostnötter. Adventskakan med saffran ligger redan i frysen, pepparkakor och ädelost är inköpt (jag hade en period när jag bakade egna pepparkakor men jag har aldrig lyckats få dem att smaka ens i närheten av Annas (inte syster ysters alltså utan märket). Och glögg, förstås.

Bring it, kören!

Eller ja, det blir ju jag som bringar det. Ni måste ju bara komma.

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Håhåjaja, vad jag ska äta Rocky Roadisar i afton! Lyllos mig.

/A

Vilse sa...

Hembakt fröknäcke kan vara bland det godaste som finns. Rocky road med skumtomtar verkar inte helt fel heller.