onsdag 10 december 2014

Nobel

Som vanligt såhär års tänker jag osedvanligt mycket på dynamit. Min nästa bok kommer att kräva research i ämnet och det blir kul. Jag har redan ett hum om när man började använda dynamit i gruvindustrin (andra halvan av 1800-talet) och jag har koll på hur man bar sig åt för att få berget att spricka innan dynamiten uppfanns (först tillmakning och senare krut). Resten måste jag lära mig.

För övrigt tycker jag lite synd om alla stylister som bokstavligt talat får kämpa i motvind i dag med att få nobelgästerna att se välputsade och torra ut. Själv sitter jag med varm långkofta och dricker kaffe i studion och lyssnar på regnet som smattrar mot plåttaket och vinden som skakar kvarteret.

Rekvisita-bomb med dynamit.
/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Så länge du inte sitter och googlar hemmabygda bomber...
/E

Kära Syster sa...

Där sa du nåt!

/A