onsdag 15 oktober 2014

Sakta men säkert

Jag får pepp och hurrarop lite varstansifrån så när som helst ska jag väl ta mig ur min icke produktivitet,  kavla upp armarna och hamra fram ord så det skvätter igen.

Och!

Om allt går som planerat ska jag träffa en författare och prata skrivande i morgon. Ingenting sätter igång kreativiteten som att p r a t a skrivande och dramatik och karaktärer och gestaltning och sånt. Plus att författaren läst och redan gett mig kommentarer om Urmakaren som vi kanske passar på att fördjupa oss i. Det vore ju fantastiskt.

Nästa vecka har jag anmält mig till en pressvisning av en utställning med förklaringen att jag "skriver en bok och behöver se denna utställning som en del av min research". Skrev jag alltså i n t e i mailet där jag anmälde mitt intresse, men den verkliga formuleringen var inte jättelångt ifrån. *klappar mig på axeln*

Till helgen blir det mer skrivarprat när mina syskon och jag ska ses och prata om allt som har att göra med språk och bokbransch och teman och karaktärer och plot och ... hursomhelst, det kommer bli som en bal på slottet. Jag förutsätter att jag dessutom kommer att försänka mig i kvalificerad skrivartrans.

Dessutom var jag nyss ute och flämtade mig igenom världens kortaste löprunda, ännu ett tecken på att författaren i mig vill ut!

Ett steg i taget, en tanke i taget.
Ett stycke, en fras.
Ett ord i taget.

Det. Ska. Gå.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Jajamen, ett ord i taget! Mer behövs ju inte.
*youcandoit*

/E

Kära Syster sa...

Och se, det bidde ett par innan dagen var slut. Fortsättning följer i morgon...

/A