måndag 29 september 2014

Det som händer i utkanten av en bokmässa

När man står i en monter och jobbar blir timmarna på mässgolvet så självklara att man varken dokumenterar dem särskilt noga eller har så mycket att formulera kring upplevelsen. Istället tar man fasta på de där ögonblicken man inte alls hade planerat, de som tycks kasta sig över en som ett varmt täcke och de som man virvlar in i och inte alls förstår storheten i förrän de är förbi. Allt det där pratade Hanna och jag om på söndagkvällen när vi kröp ner i ett mysigt café och beställde in vad som visade sig vara ett berg av räkor på en stackars brödbit och det var sagolikt gott; både räkorna och summeringen. En minst sagt värdig avslutning på mässan.

Annat som fångats på bild:

Utsikten en sovmorgon när jag tog mig tid att studera molnens
rörelser över himlen. Och lyssnade till dämpade skrik från Liseberg.
Montern med den fantastiska Steampunk-konsten. Okej, detta
var på mässan. Men ballong! Med klocka!
The berg-och-dalbana: Helix. Som vi smet in och åkte fast vi
inte hade tid. Med loopar och skruvar och helt vansinniga fall! 
...och så den där Hanna. Med räkbergen. Post bokmässelycka.
/Anna

7 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det ser ut som en helt fantastisk helg! Och bilderna från själva mässan kan vi ju se hos alla andra bloggar och diverse media. De här finns ju liksom bara här.

/E

Vilse sa...

Fantastisk helg, fantastisk räkmacka, men inte mycket slår det där post-mässan-samtalet. Kram och tack för att jag fick njuta ditt sällskap så mycket!

Kära Syster sa...

E: Eller hur? Det var nåt sånt jag tänkte.. *unik*

Vilse: Postmässansamtalet gjorde verkligen hela helgen. Höjde liksom topparna och jämnade ut dalarna. En tradition?

/A

Kära Syster sa...

Alltså förlåt, men ett samtal som slår att åka Helix? Vilket samtal.

/E

Vilse sa...

Anna: En tradition! Dessutom hade det där stället det godaste teet jag drack på hela helgen.

Elin: ja du hör, ju.

Kära Syster sa...

E: Hahaha, den kopplingen tänkte jag inte på!
Och
Vilse: skärpning. Har du ens åkt Helix?

/A

Vilse sa...

Naj. Avslöjad. Okej, okej, jag skulle dricka te över att åka Helix alla dagar i veckan. Faktum är att det nog finns ganska mycket jag gör hellre än åka Helix. Typ allt utom föda barn.