fredag 6 juni 2014

Fyra dagar i juni

PANG sa det, och så var veckan över. Å ena sidan: Känns det som att jag precis gick och la mig söndag kväll med stress i magen. Å andra sidan: Hade vi sångensemblekonsert i onsdags? Känns ju som flera veckor sedan?

Men det hade vi, och det gick apabra! Min grupp fick avsluta hela konserten med mitt arr av "I wanna dance with somebody", till stort jubel. Efteråt fick jag stort beröm av sångläraren, som varit ansvarig för den delen av kursen. Riktigt bra, tyckte han! Dagen efter, (igår va?) visade vi upp våra färdigheter på trummor, bas, piano och gitarr i en riktig maratonkonsert. 33 personer i klassen och alla skulle sjunga varsin låt... Entusiasmen hos publiken dalade ganska rejält mot slutet, fast vi tappert försökte hålla stämningen uppe.

Jag sjöng Taylor Swifts "Mean" och efter att ha spelat igenom den på soundchecket hörde jag faktiskt några spridda och förväntansfulla "Ja!" i publiken när det var min tur vid mikrofonen. (Fast en av lärarna satt och sov, jag gjorde mitt bästa för att tänka bort henne.)


Kolla in mina fina grabbar i bakgrunden som står och körar! Jag älskar killar som sjunger, det är ju bara så.  Crush på dem allihop.

Sen hängde jag med klassen i en park tills det blev kallt, då gick jag och hängde på en pub med de tyska utbytesstudenterna som hade hejdå-fest. Usch, jag hatar att ta farväl. Vi ses igen, det är min grej.

Nu sitter jag och tittar på köksfönstret som inte blivit tvättat sedan urminnes tider. En tvätt går redan i tvättstugan, högar på sovrumsgolvet ligger och väntar. Det är så skööönt att vara ledig.

/Elin

Inga kommentarer: