lördag 31 maj 2014

Internet, jag saknar dig!

Underarmarna är rödrispiga efter att jag släpat betongblock i kortärmat idag. Ryggen värker efter ett hektiskt pass med spade mot stenhög. I morgon ska vi eventuellt kratta bort att pinnar från gården. Mura klart en vägg. Hacka loss mer kakelplatter från det gamla fina golvet. Samma lika på Nyberget, alltså.

I övrigt har jag två jobb. Som jag alltså vilar upp mig från genom att bygga hus på helgerna. Jag läser två bokmanus åt vänner som vill ha synpunkter. Jag kollar på tv-serier och film. Och går på en och annan bokrelease som folk har den stora vänligheten att bjuda mig på.

Jag knäpper bilder ibland och publicerar på instagram, jag lämnar somliga tankar i händerna på twitter. Men oj vad jag saknar de långa sekvenserna, att hinna tänka färdigt en tanke och vrida den tre varv till, forma ordentliga blogginlägg. Jag beklagar att det har blivit så skralt på sistone. För mig själv. För att det här är det bästa forumet för den som skriver. Att blogga är uppvärmning, paus och inspiration. Det är inandning och utandning och detta är min slutsats: just nu saknar jag andningspauser.


/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Och jag saknar dina inlägg!! Saknar Vilsebloggen också om jag ska vara ärlig, men det får räcka med Debutant just nu.

När tror du att vi kan se lite mer av Anna på Kära syster? Inte för att det är något fel på Elin, men det blir mer Kära syster av det hela när vi får njuta av er båda i en unik kombination. Kram!

Kära Syster sa...

Det kliar i bloggfingrarna ju, det kan inte förnekas. Och jag börjar tänka att det måste gå att omprioritera en aning trots att man har mycket att göra... Så mitt svar på frågan om när är ett optimistiskt: NÄRSOMHELSTNU!

/A