tisdag 25 februari 2014

Sportlov

Det sägs att det är sportlov i kommunen? På den Kungliga Musikhögskolan har vi tvärtom intensivvecka, vilket i och för sig inte är lika blodigt som det låter. Bara att det är fullt fokus på ett ämne, den här gången layout. Igår fick vi en grundlig genomgång av hur man i värsta fall kan använda Word för att göra en fullt acceptabel layout, i det fallet att det skulle vara det enda programmet man har att tillgå. Idag: Pages. (Och ja, upplägget är uttalat att först bevisa det ena programmets oduglighet för att sedan räddas av det andras sofistikerade enkelhet. Och jag är helt med på det. I layout-hänseende, i alla fall.)

Tiden runt omkring använder jag till de första sju säsongerna av Dexter (jag har gett upp att försöka sätta regler för mig själv) och, något förvånande, att träna. Eller träna, gå ut och springa några hundra meter, dö lite grann, repetera. Jag tänker att om man inte tränar särskilt mycket, fast ofta, så gör det väl någon slags skillnad? Jag sover i alla fall bättre, och minskar risken att dö av hjärtattack när jag blir 50.

Och i kväll sjunger min kör på ett bibliotek, så nu ska jag försöka vända mitt fokus åt det hållet. Positiva målbilder och allt sånt där.

/Elin

Inga kommentarer: