fredag 1 november 2013

Grattis på första november!

Är högst medveten om att andra saker händer i världen, men jag har svårt att fokusera på annat än National Novel Writing Month just nu. Yej! "Grattis på NaNoWriMo!" som Lillstrumpan hojtade när jag klev upp. Vi bor som bekant fortfarande ihop. Någon dag till.

Elin äter frukost och läser bloggar. Inget viktigt.
Saker jag inte förberett inför novembers skrivutmaning:
  • kapitelindelning
  • plot
  • karaktärsbeskrivningar
  • spellista med musik som passar projektet
  • inspirerande bilder att titta på
  • research
Saker jag har förberett:
  • min login på nanowrimo.org?
  • att det finns ett arbetsnamn? (I mitt försvar har jag aldrig haft det förut, det känns nytt och det känns som någonting att ändå fokusera berättelsen kring: Magnetika.)
  • jag har lytt rådet att ladda ner en Nano-almanacka att ha som skrivbordsbild och skärmsläckarbild som påminner om hur många ord jag ska ha åstadkommit varje dag för att hinna till 50.000 den sista november

Ehh... ja. Jag får köra på känsla som vanligt dårå. Men känslan just nu: SKY HIGH. Så det kan gå vägen ändå. Men först en eller ett par scener till Urmakaren.

/Anna

7 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

JA! GRATTIS PÅ NANOWRIMO. Nu kör vi så det ryker. Förberedda eller ej. Jag har också hittat ungefär en miljon hål I mina förberedelser. (Redan!!!) Men det kommer gå bra ändå! Yey!:-)

Kära Syster sa...

Jag gissar att alla kommer att uppleva en dipp någon gång under den här månaden, lika bra att ta den med detsamma liksom:) JA! NU KÖR VI!

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Jag gissar att min (en av mina?) dipp kommer om ca 10 dagar. Då kommer jag fram till stället där de riktigt gigantiska hålen i min story finns. Eller så inträffar ett mirakel någon gång innan dess så jag kommer på hur vissa saker ska lösas. Vi får se. Men just nu känns det precis som du skriver, SKY HIGH. :-D

/L

Vilse sa...

Haha, jag älskar argumentet att köra sin dipp första dan och sen ha den gjord. Klockrent! Nejnej, här ska inte dippas, här ska produceras och inom någon timme ska jag dela med mig av någon form av visdom inne hos mig. Höhö. Vi får väl se hur väl det faller ut, men än så länge finns ångan uppe.

Kära Syster sa...

Ja! Visdom! Visdom! Visdom!
Är så nöjd med denna första dag att jag spritter lite. Snart i ett inlägg nära er.

/A

Vilse sa...

Iiiih!! Du är nöjd, Liv är nöjd, jag är nöjd. Alltså jag skulle nästan påstå att det här börjar bra!

Villeosagamamman sa...

Skuttar lite här! Iiiiiiiiiihhhh för alla som är skyhöga!!