torsdag 14 november 2013

Festligt värre

Det är en ursäkt att man inte bloggar för att man har fullt upp med Nano. Det är inte en ursäkt att man inte bloggar för att man springer på för många releasefester.

Men så blev den här veckan.
Tisdag och onsdag firade vi två böcker som kommer ut på Hoi förlag och kollegorna från Malmö kom upp och hängde och på dagen gick jag till och med på ett möte och på kvällen var författarna rentav självlysande av lycka när de äntligen fick ställa till med kalas för sina nya titlar.

Gunga Åt Väster och ett gråhårigt barn bakom boktraven.
Anna-Klara Mehlich hade release för Gunga Åt Väster på den söta barnbokhandeln Bokslukaren, dit jag på studs bestämde att jag ska flytta in. Vi får se lite hur det blir med den saken.

Sedan bjöd Göran Redin in till Kristinehovs Malmgård och där finns det onekligen mer yta under kristallkronorna. Han blandade mingel med föreläsning om livet kring 1600-talet eftersom det är då Ett Fjärran Krig utspelar sig och det var så bra att alla borde boka honom att prata historia på studs.

Ett Fjärran Krig innan försäljningen gjorde rent.
Göran pratade om döden på 1600-talet.
Nu är det hög tid att klä sig till kvällens releaser. Japp, i pluralis. Det var inte meningen, men är man ändå igång så...

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

MEEEEN det var nog den finaste barnboksframsida jag sett på år och dar!! Måste springa iväg och köpa nästan nu på stört. Vilken åldersgrupp? Har du läst? Jättenyfiken!

Jag gillar Hoi. Just saying.

Kära Syster sa...

Tittade vi inte på föregångaren (gunga åt Öster) i montern under mässan? Det står bara barn/ungdom på förlagets sida och jag har inte läst den än, så vet inte riktigt vilken ålder som är målgruppen. Men visst är den ljuvlig?! Så vacker!

/A