onsdag 13 november 2013

En egen diskmaskin

Det finns diskmaskin i mitt nya kök. En liten en, anpassad för små hushåll. Jag körde den för första gången härom kvällen och fick hjärtat i halsgropen när jag, sittandes vid pianot i vardagsrummet, hörde ett BRAK från köket. Såg framför mig vattenskada, renovering, hemlöshet, ni vet. Men nej, det var bara frontluckan som hade ramlat av.

Så här två dagar senare har jag fortfarande inte riktigt hunnit vare sig ta tag i det själv eller varsko hyresvärden, det är så många andra saker som känns mer akuta (tex att öva gitarr, drömde mardröm i natt att det redan var fredag).

Men jag satte igång den sent igår när jag gick och la mig, och somnade till ljudet. Det kändes hemma.

/Elin

2 kommentarer:

L sa...

Egen härd är guld värd.

Grattis till lägenheten!

Vilse sa...

Diskmaskin - sicken lyxlya!