tisdag 18 juni 2013

Arg, argare, argast

Egentligen borde jag inte haka upp mig på småsaker. Men ibland är de små grejerna så stora att man hakar upp sig på irritationen över att de får ta så obegripligt stort utrymme.

Jag jobbade i butiken i går och enligt mina kollegor var det en "typisk måndag". Det var i alla fall länge sedan jag var med om så många otrevliga människor på så kort tid.

Till dig som aggressivt gormade om din reklamation med att du minsann hade en viktig presentation att förbereda vill jag säga: "Lägg ner."

Till er som köpte en våg och rasistiskt muttrade över att prylar inte är både billiga och hållbara vill jag säga: "Passa er."

Till dig som snäste åt min kollega för att han inte kom och hjälpte dig eftersom han såg att du fick hjälp av mig vill jag säga: "Verkligen?"

Använd nu midsommarhelgen till att fundera över innebörden av "som du vill att andra ska vara mot dig, ska du vara mot andra" och fröjdas lite vetja.

Själv ska jag också sänka pulsen några snäpp. Den rusar nämligen fortfarande när jag tänker på vuxna människor som helt saknar vett.

/Anna

1 kommentar:

Terése sa...

Vissa dar tycks idiotkvoten överskridas med råge. I hear ya sister.