fredag 26 april 2013

Den Stora Nedräkningen: FREDAG

Och hur gick det då med min deadline? Jag anar här hur världen håller andan.

Jag säger såhär: Hur vet man egentligen att man har ett manus som man är redo att presentera för andra? Är man någonsin redo för sånt? För min egen del är nog svaret nej. Jag kommer aldrig att vara nöjd. Så nu är det dags för mitt manus att läsas av andra som förhoppningsvis kan förklara för mig hur jag ska bära mig åt för att berätta min historia så bra som möjligt. Jag vet att jag kan bättre, men jag vet inte hur.

Nej, jag har inte hunnit göra allt jag hade tänkt att jag ville göra till idag. Tiden rann ut och jag har suttit på en Finlandsfärja det senaste dygnet och norpat alla tillfällen för att sitta och skriva. Till exempel klockan sex i morse när jag inte kunde somna om. Och det har varit underbart att vara så fanatisk!


Men nu är det slut. Boken är klar för att deadline är passerad. Boken är klar för att jag har fått fina presenter med posten som säger att det är så. Boken är klar för Fotografen fyller år idag och han bestämde att den skulle vara klar på hans födelsedag. Tiden är ute och jag har lagt ifrån mig pennan.


Lillstrumpa bakade världens finaste tårta och jag är dödens trött.

Den här helgen tänker jag sova. Och skriva frågor på sånt jag vill ha svar på från testläsare.

/Anna

7 kommentarer:

Andra intryck sa...

Bra jobbat!

Kära Syster sa...

Tack! Känns som att jag hämtar andan lite nu...
/A

Vilse sa...

*försöker finna ord* Anna, du har gjort allting rätt. Du satte deadline, du tog den på allvar, du har jobbat och jobbat om och tänkt, letat och skapat. Du förtjänar tårtor och vykort och fina paket med kärlek.

Frågor till testläsarna: hur bra som helst. Du har ju örnkoll, tjejen. Oroa dig inte för nåt. GRATTISKRAM!

(ursäkta det virriga samtalet tidigare idag, men vi hade bråttom hem och Busan var sedvanligt busig.)

Sandra sa...

Grattis Anna! Jag kommer till releasefesten, kan väl inte dröja så länge nu. :)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Grattis! :-) Vilken grej! Fantastiskt bra jobbat. Jag tror att det är helt rätt; att bestämma att nu är det helt enkelt klart. Annars kan man fortsätta att pilla ända in i oändligheten (vilket det ibland känns som att jag håller på med, därav min deadline...).

Säg till om du vill ha ytterligare en testläsare. :-)

/Liv

Lovable sa...

Gratis! Jag blir alltid lika imponerad av folk som håller deadlines... :-) Kram Helena

Kära Syster sa...

Tack hörni! Blir alldeles varm av alla gratulationer!
Nu är det bara resten kvar...

/Anna