torsdag 21 februari 2013

Mellanbarnet på Åsgatan 6

Är sjukt sugen på att skriva en självbiografisk berättelse (och sedan hävda att allt är på låtsas). Titeln är redan klar så det är bara att försöka minnas de bästa från 1988-2000. Varför? Jag vet inte, självbiografiska berättelser låter egentligen som självmord i mina öron. Om man inte är känd och måste delge världen om hur man verkligen ser på saker och ting.

Skärmdump från Google på, kan man säga, ett random hus
Fast å andra sidan varför inte liksom. Jag skrev en kort självbiografisk historia som övning när jag gick skrivarkurs, och det gick ju faktiskt att få till en rätt intressant text även från mitt ytterst vanliga liv. Plus att man är lite uppmärksamhetstörstande. Men bara så där så det är gulligt, visst Strumpan?

Tja, det skulle kunna bli en novell, det skulle det. Om jag får krydda den med hittepå. Håll utkik!

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Åh, det snörper i magen av bilden!

/E

Kära Syster sa...

Hahaha, är du så blödig ska du inte kolla hemnet (yes, for sale...), varnar dig: det är exakt detsamma. Plus tacky möbler. Hahaha!

/A