fredag 22 februari 2013

Att låta tankarna flyga

Efter en ovanligt intensiv vecka kraschlandade jag i fredagen. Eller snarare segade ihop, som Plåtman i "Trollkarlen från Oz" när han rostar. Morgonen började fint med frukost hos min kära syster, som dessutom hade käre bror på besök. Sen gick jag hem och la mig på soffan. Länge.

Jag har nog vilat alldeles för lite den här veckan, när jag varit trött har jag distraherat mig med att läsa en bok, bloggar, titta på TV-serier, vad som helst förutom det jag mest behövde göra: ingenting. Att bara ligga (eller sitta) och låta tankarna flyga, iväg och tillbaka, vart de ville, hitta sin plats. Rensa efter alla intryck, storstäda.

Jag tror att jag börjar bli klar, svårt att säga. Men jag åker till Nyköping om en timma eller så, kan ju fortsätta på tåget. Tåg är oöverträffade miljöer för tankar att flyga i.

Ha en fin helg, alla bloggare, låt tankarna flyga högt!

/Elin

Inga kommentarer: