onsdag 2 januari 2013

Lillstrumpas nyårskrönika

...är ganska kort. Men i sällskapet jag firade nyår med gjorde vi en utvärdering, baserad på tre rubriker: "Sämst", "Bäst" och "Inneboende utveckling". Så, i den ordningen, mitt 2012:

Sämst: Att jag bråkade lite för mycket med en god vän, sådär så att det sprutar argtårar och något går lite sönder. Fast vi är sams igen.

Bäst: Här var det lite luddigt, antingen att jag tog mig iväg till Georgia i påskas för att hälsa på vänner eller det uppenbara faktumet att jag började en utbildning och tog mig vidare i livet. Fast det hör lite till nästa punkt, för:

Inneboende utveckling: Jag känner mig som en rymdraket, som har sprutat eld och vrålat och lyft genom atmosfären och precis kommit ut i rymden, i det ögonblicket då allt blir tyst och fridfullt och stjärnklart. Jag vet inte vart jag är på väg, bara att det finns oändliga kurser att ta ut.

2013 i rymden.

/Elin

3 kommentarer:

Vilse sa...

Det var den bästa årskrönika jag läst det här nyåret. Kram!

Kära Syster sa...

Tack!

/E

Sandra sa...

Framtidstro! Gillar!