onsdag 28 november 2012

Pepparkakor för alla!

Och kanske särskilt till oss som gärna vill ha hembakt, men inte vill lägga två dygn på att göra uppkok, låta svalna, knåda, kavla, ta ut festliga former, svära när de trasas sönder på väg till plåten, göra om, bränna bockens fötter... ni vet.

Hos Linnéas skafferi finns receptet för julefriden, bara att röra ihop, skära och äta! Då kan jag ta att det inte blev någon bock i år. Eller dalahäst.

Så fick jag visa upp mina älskade burkar också.
Anna, jag tar med en bit hem till dig!

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Strålande!
Så får jag höra om det går att skära kakorna i roliga mönster eller om jag ändå ska köpa en rulle såndär... hrrm... färdig deg. Inte ens nödvändigt att de går att äta. Vill garnera ju!

/A

Vilse sa...

Gillar skurna pepparkakor. Såna där tunna med mandel i. Men hemma hos oss är det mannen som håller i pepparkaksbaket o där det blir det både bockar och gubbar och gummor och hemmaritat pepparkakshus! Kära hjärtanes.

Själv håller jag på Annas linje. Garnera är det roliga!