tisdag 27 november 2012

En inte särskilt upplysande kommentar rörande sångteknik

Jag besparade er uttråkningen av att läsa om min dag igår. Det var en sådan dag. Men nu! Up and running, lasagne och pepparkakor står på köksbänken och svalnar och jag känner mig inte svimfärdig av trötthet.

Hade en så inspirerande sånglektion idag, ni vet när man får den där aha-upplevelsen som gör att allt känns tio gånger enklare med hjälp av ett magiskt litet trick. I det här fallet: lyft gommen. Att jag inte tänkt på det tidigare? Nu ska jag gå runt och öva på mitt inre leende resten av veckan.

/Elin

4 kommentarer:

Vilse sa...

Åh, va härligt! Magiska trick, sånt gillar vi.

Sen har jag en fråga: kommer det ingå något sorts dim-ackord i den där musikalen? Jag vet ju inte hur riktiga kompositörer som du arbetar, men jag gillar dim-ackord. Det kanske kunde vara nåt? =) Kram!

Kära Syster sa...

Ack, upplyfta gommar och dimmiga ackord. Ni spelar i egen liga, ni musikalare.

/A

Kära Syster sa...

Men på riktigt? Pepparkakor? Har du bakat? Utan mig? Ikväll? Det missade jag första gången jag läste inlägget! JAG VILL JU OCKSÅ BAKA PEPPARKAKOR!

/A

Kära Syster sa...

Vilse: Själv har jag aldrig blivit kompis med dimackorden, de skaver lite för mycket i själen. Men självklart antar jag utmaningen att skriva in ett, för det är ju faktiskt så riktiga kompositörer arbetar.

Anna: Ooops!

/E