lördag 17 november 2012

Jag är ju ingen talare, men jag känner att tillfället kräver att...

Mina damer och herrar!

Ni kanske har märkt att min syster skriver en bok (hon flaggar lite för det ibland här på bloggen). Ibland går det bra för henne och hon sitter och myser åt sin egen vältalighet, ibland recenserar hon TV-serier istället. Men var så säkra, damer och herrar, på att den här boken kommer att bli klar (och förbaskat bra dessutom), för att:

Min syster har fantasi. Hon hittar på saker i sitt huvud, ibland hittar de på sig själva också, och sätter ihop dem till spännande berättelser och världar som man vill veta mer om. Hon tar allt hon tycker om, sätter in det i en glittrig snökula och skakar om.

Min syster kan skriva. Ibland skriver hon så att hon skrämmer sig själv och ibland så att jag skrattar högt. Hon hittar på sitt eget språk och struntar i hur böcker "ska" skrivas.

Men det är inte allt, högst ärade damer och herrar. Fantasi och förmågan att sätta ihop ord kommer man långt på, men de är inte de drivande orsakerna. Nej, den allra största anledningen till att den här boken kommer att bli skriven är att min syster är så in bängen

ENVIS.

Har hon satt en deadline, så har hon. Då jobbar hon ARSLET av sig för att bli klar, vad som än händer i omvärlden. Och DÄRFÖR kommer den här boken att bli klar, helt enkelt för att hon har bestämt sig för det.

Grattis, kära, kära syster, DU KLARADE DIN DEADLINE!!!

Så vad säger du, inlämning till förlag i vår?

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Arslet, jo jag tackar!

Sötnos-Strumpa! Vad skulle jag göra utan dig?

/A

Vilse sa...

NOG att du inte är en talare! Vilken hyllning, vilken kärlek, vilket stöd!

Anna, det här sparar du ner någonstans och plockar fram när tilltron tryter.

Systrar. En av livets största gåvor.