torsdag 22 november 2012

Femhundrafyrtioen är sjukt mycket i vissa avseenden

Viktig detalj på försättsblad. Anar avrundning.
Tur att jag bestämde mig för att skriva ut EN kopia först. Istället för att skriva ut två på en gång, liksom. En är tillräckligt. (För tillfället i alla fall.)

Tror jag har hållit på med att skriva ut i två-tre timmar, men nu är det klart! Hela manuset finns på papper så nu är det bara att sätta igång och stryka, anteckna... och vaddetnuärmangör med irl-manus. Jag vet faktiskt inte. Tänker mig att det om inte annat blir lättare för Strumpan att läsa. Eller lätt, förresten. Lätt är den faktiskt inte, manusbunten på 541 sidor. Enkelutskrift, ska tilläggas. Jag vill ju kunna lägga ut avsnitt för avsnitt bredvid varandra och titta på dem... eller alltså... vaddetnuärmangör...

541 sidor. Så här ser det tydligen ut.
Såatte... jag hoppas ju att det ska visa sig vara värt alla små träd. Men det är det säkert.

Sidan 180. Men det var den enda fadäsen.
Känns lite som att jag kommer att fira genom att skriva vidare på nästa version. Kan ärligt talat inte komma på något roligare just nu. Men först: Kul att träffas, Födelsedagen04.scriv. Så det är så här du ser ut.

/Anna


4 kommentarer:

Vilse sa...

Aah, vilken känsla!! Oslagbar. Och du beskriver det så underbart med ord och bild. Stengillar sidan 180, den måste innehålla någon särskild vändpunkt.

Terése sa...

Härligt! Vilken bedrift. Två citat som jag hade med mig när jag kämpade med min (i detta sällskap) futtiga 270 sidor;


"Cut (perhaps that should be CUT): only by having no inessential words can every essential word be made to count."

-Diana Athill

"Editing is everything. Cut until you can cut no more. What is left often springs into life."

-Esther Freud

Lycka till! Jag är mycket nyfiken...

Kära Syster sa...

Åh, hörni tack!

Vilse: japp, vändpunkten var ner i skrivaren och tillbaka. Men det har du väl redan fattat:)

Terése: det är nog helt sant! Kapar som sjutton nu inför redigeringen. Tycker iof inte att manuset är jättelångt, men längd är oväsentligt. Innehåll är det inte.

Kram på er!
/A

Manne Fagerlind sa...

Grattis! Lycka till med redigerandet.