torsdag 8 november 2012

Bree och jag har skrivdejt som sagt

Jodå, det går bra det här.
Jag är alltså hemma hos Strumpan idag.
Hon har matat mig med linssoppegryta och hembakat bröd.
Jag har matat henne med kaffe och ostkaka.
Hon har spelat upp alla låtsnuttar hon har komponerat till musikalen.
Jag har beskrivit den nya vändning mitt bokmanus har tagit.
Vi har gillat vad vi har hört.

Dejten har dragit ut på tiden, vilket den lätt gör när man inte har något bättre för sig.
Det blir en middag av det här också, helt enkelt.
(Tapasrester, lyllos mig!)

Men innan dess är det meningen att jag ska skriva lite mer.
Under tiden bakar Strumpan chokladtårta till kompis som har bjudning i helgen.
Allt iklädd prydlig liten klänning med skärp.

Slicka bunken någon?
/Anna

3 kommentarer:

Vilse sa...

Vill vara med!

En fråga: Får ni något skrivit/komponerat när ni ses så här eller blir det att man snackar bort större delen av tiden? Vet hur det gärna blir när jag ses med mina systrar. =)

Kära Syster sa...

Ärligt talat har jag faktiskt lyckats skriva ungefär ett kapitel idag, i och för sig det mesta hemma, men förvånansvärt mycket hos Elin. Har försökt vara disciplinerad. Framför allt är det skönt med sällskap. Man kan fråga efter ord man letar efter, eller som i Elins fall: "Vad rimmar på [insert valfritt ord]?"

Men det är klart att dejterna främst innebär allmänt skaparprat. Så är det naturligtvis.

/A

Vilse sa...

Gott att höra! (Och jag vet precis, jag är en ständig plåga på chatten: vad finns det för annat ord för det här?) Låt sidorna flöda! Nu ska jag lämna bloggandet och återgå till mitt exotiska kök som jag befinner mig i idag. En ständig virvel av miljöer i den här serien.