måndag 1 oktober 2012

What to Expect when You´re Expecting (2012)

Den där tramsiga filmen vi kollade på i lördagskväll på vandrarhemsrummet mest för att vi behövde en anledning att äta chips och dricka cola och inte orkade konversera PLUS att vi passerade en video-butik tio meter från vandrarhemmet, är knappt värd att kommentera.

Eller jag vet inte. Jag har samma känsla som när man kollat på en film på flyget: jag är inte riktigt säker på att jag verkligen har sett den och jag är inte riktigt säker på att anledningen till att jag inte tyckte att den engagerade var för att a) den verkligen inte engagerade, eller b) jag inte kunde koncentrera mig tillräckligt för att fatta handlingen.

Men jag tror ändå att jag håller mig till alternativ a). What to Expect... handlar om ett gäng par som på olika sätt tar sig an det här med att bli förälder. Eller att bli gravid. Eller vad omgivningen tycker om den som ska bli förälder. Eller är gravid. Alltså, jag vet faktiskt inte vad vinkeln på storyn egentligen var. Mest var det en kavalkad i plumpa och mer eller mindre roliga situationer som den som ska inträda föräldrarollen hamnar i. Fast lite sorglig var den också. Ni hör ju, filmen kunde aldrig bestämma sig för vad den skulle handla om och då spelar det ingen roll att många av mina favoritskådisar var med. Den var bara platt.

I rättvisans namn ska nämnas att som förströelse en lördag när man behöver en anledning för att äta chips och behöver någonting att bedöva hjärnan med för att man är så in i bomben slut som människa för att man har knatat omkring på bokmässa i två dagar, passar den å andra sidan utmärkt. Rekommenderas varmt i den situationen.


Efter att man har sett den kan man gå ner på gatan och äta pasta på en restaurang med en kock som håller öppet lite på måfå och lagar världens godaste pastarätter. Eller alltså, det funkade för oss i alla fall.

/Anna

Inga kommentarer: