tisdag 9 oktober 2012

Sneak peak: bokrecension "Getingkyssar"

Mest oväntade grejen som hände på bokmässan: Då jag och Syster Yster snikat in oss blivit medbjudna på bloggmingel och en kvinna kom fram till oss och frågade om vi bloggade. Eh, ja, svarade vi, halvt förväntande att vi skulle bli avslöjade som de icke blogg-ambassadörer vi var, men nej, det visade sig att hon var författare och hade gett ut sin första roman och ville vi läsa den och skriva något om den på bloggen?

Det kan hon göra, sa Syster Yster (pekandes på mig) och gick iväg för att ringa Väldigt Viktiga telefonsamtal.

Författaren är Barbara Enander och boken, som utspelar sig i skönhetsindustrin, heter Getingkyssar. Och jag började läsa den idag. Mer än så säger jag inte, för det här är ju faktiskt inte recensionen. Det här är en sneak peak.


/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Men orättvist! Jag framstår som värsta ointresserad ju och det var jag verkligen inte! Tycker bara att det är ohyggligt svårt att recensera böcker, vet inte varför, jag bara kan inte. Elin har alltid varit bokslukaren av oss. Hence gick det fina uppdraget till henne.

Är fortfarande aningen sur över att jag hamnade i telefon just när vi stod på spännande mingel. Skönt att få det sagt:)

/A

Kära Syster sa...

Helt sant, men det vart ju mycket roligare ju!

/E *puss*