fredag 26 oktober 2012

Rock n´roll lifestyle

Det är ett välkänt faktum i branschen att det är ett utdraget nöje att filma musikvideo.
Budgeterna är löjligt låga och det är mer regel än undantag att man dygnar.

Och med detta förklarar jag mig stolt icke-längre-musikvideo-oskuld.

I onsdags hängde jag och resten av ett filmteam med ett rockband på hotell slash spa. Först var det väldigt trångt, sedan svettigt och sist rätt blött.

Flygande kamera
Jag var hemma igen runt 6-tiden i går och spenderade halva dagen med att sova. Den andra halvan ägnade jag mig åt att fika, äta chips och dricka kaffe. Rock n´roll style.

Idag har jag ont i halsen och kroppen är inte riktigt med än. Den vill inte tänka och inte röra sig. Den vill bara sitta still, dricka te och titta på tv. När allt kommer omkring är nog inte rocklivet min grej ändå. Jag gillar rutiner för mycket. Jag är för snäll. Jag är för bekväm.

Men för ett ögonblick önskade jag att jag också fick se farlig ut i svart smink och stå i en pool och spela playback-bas med vatten och rök som yr omkring i slowmotion. Ni fattar vad jag menar när ni ser det. Svintufft!

Poolen täcks med svart... någonting
Trumset mitt i poolen (någon simmar visst till vänster)
/Anna

3 kommentarer:

Vilse sa...

ASCOOLT! =) Vissa tillbringar sina dagar med liiiite coolare grejer än andra, det hör jag ju.

Kära Syster sa...

Och jag som trodde att jag poängterade hur fruktansvärt ocool jag är...:)

/A

Kära Syster sa...

Äsch, det fattar vi ju att du bara är blygsam. Egentligen äter du töntar som oss till frukost. Eller...?

/E