söndag 30 september 2012

Mest otippade litteraturen idag

Vi flanerade i Pirats monter och samlade på oss pocketböcker när Anna plötsligt utbrast: "Det här är något för dig"! Boken hon höll i var Lucy Ann Holmes' "50 sätt att träffa den rätte". Vi kan kanske låta det vara osagt vad hon menade med det...

I vilket fall, vi köpte boken och eftersom vi åkte bil när vi egentligen bara ville sitta i varsitt tågsäte och läsa så fick jag läsa högt större delen av vägen. Högläsning alltså, grovt underskattat! Eller i alla fall alltför sällan förekommande. Kanske för att man (jag) associerar det till långsamma kvällar med stolpiga recitationer ur dammiga böcker som hade gjort sig bättre i novellform eller vad vet jag, som film. Men chick lit på road trip! Rekommenderas varmt.

Liten, oskarp bild pga sent på kvällen
Boken kan på många sätt jämföras med Bridget Jones' dagbok, tjej i trettioårskris försöker hitta den rätte och få ordning på sitt liv. Möjligtvis med fler könsord. Jag kikade i förväg genom varje kapitel för att se om jag skulle behöva censurera något (det finns ju som gränser, även för en road trip), men de första åtta kapitlen var hyfsat rumsrena. Men om vi säger så här Anna; det var tur att vi hade tagit oss till Solna till kapitel nio, för ojojoj...

/Elin

2 kommentarer:

L sa...

Lite ovant att du kallar Syster för Anna...

Kära Syster sa...

Ojojoj, skynda läs nurå!

/Hon-som-står-på-tur