söndag 19 augusti 2012

Rephelg

Knappt hade jag kommit in genom dörren och packat upp väskan, så var det dags att bege sig igen. Fast bara hem till T på dagarna, så jag får sova i min säng. Två dagars genrep står på schemat, med vår vän Marek som är fenomenal på det där med att skriva låtar och sjunger dem som en annan Stefan Sundström. Kom till Vinterviken på tisdag så får ni höra!

För er som undrar hur det går med låtskrivarmånaden kan jag försäkra om att det skrivs. Det var lite meckigt att vara på semester och titta på får och sånt och mitt i alltihop behöva samla ihop nog med koncentration för att producera något, men vilken övning! Kanske, kanske kommer jag ur den här affären med en gnutta mer disciplin.

Igår måste jag dock erkänna att jag var för sent ute. Så jag skickade den här till min mentor (tio över tolv):

Du skyndade hela vägen hem
Tog alla genvägar som fanns
Skickade upp en bön
till högsta instans

Men det var ändå för sent
För när du kom fram
Stod en pumpa där det förut
hade funnits en vagn

Och du sökte en väg ut
Mellan väggar, tak och golv
Men hur man än såg på saken
hade klockan slagit tolv

Så vad lär vi av det här?
Kanske att tiden är konstant
Och för att komma dit du vill
Får du slipa din... talant


Fett med nödrim!

/Elin

Inga kommentarer: