tisdag 7 augusti 2012

Okej bloggen, nu är det slutfånat

Jag ger er semesterns sista vecka i bilder och därmed får jag anse mig vara tillbaka på kontoret på riktigt.



Vi tog med oss ett par barn tillbaka till Stockholm och fyllde tre dagar med sånt man bara får göra när man har barn med sig. Till exempel åkte vi till Tom Tits och Gröna Lund, såg Mästerkatten på svenska och badade ungefär varje kväll. Fast inte vi, men barnen plaskade så det stod härliga till.

Efter de dagarna lämnade vi barnen hemma (fast deras föräldrar kom och tog över styret) och så stack vi till Nyköping och bodde hos Strumpan några dagar. Vi hann till exempel se resterna av militärbasen på Femöre och fira elvaårig bröllopsdag med tjusig middag på Mickes Skafferi. Båda rekommenderas.



Därefter tog vi med oss bilen söderut. Utan andra planer än att kolla runt lite på Sverige. Och Sverige, gott folk, såg mycket bra ut. Om man med Sverige menar Östergötland och Småland.






Får Fotografen välja (och det får han besynnerligt ofta), var höjdpunkten besöket i Katthult. Eller, gården där filmerna om Emil i Lönneberga spelades in. Själv var jag svinigt kissnödig där.



Och efter att ha bott på lantgård (som var en hästgård i toppskick) och mysigt hotell i Eksjö och bilat genom skogar och över berg och ätit och fikat mest hela tiden, svängde vi norrut igen och avslutade med Flygvapenmuséet i Linköping innan vi åkte hem.


Det var det.

Nu planerar vi för bokmässan tycker jag.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Kungligt inlägg, välkommen tillbaka till bloggen!

/E

Kära Syster sa...

Bara för dig, Strumpan! Kände att jag var tvungen att få det ur mig, men nu kan vi gå vidare!

/A