måndag 6 augusti 2012

När googlare knackar på dörren säger man hej och välkommen

Då och då kollar jag in vilka sökord som lett läsare in till Kära Syster och jag ber att få kommentera två av de senaste:

Alltså, du som sökte på "vi åt och drack och vi drack och åt" kunde inte ha hamnat på lämpligare plats på jorden, såvida du inte egentligen var ute efter texten till Fader Abraham-låten. Elin och jag gör nämligen inget annat än äter, fikar och tja, dricker. Om vi får välja alltså. Tyvärr måste man då och då arbeta, betala räkningar och städa också. Men det där är mest det som händer mellan måltiderna.

Att sedan den som söker information kring "tvångsavgiftning" snubblar in här, kanske borde beklagas. Är man inte ute efter mina tankar kring överkonsumtion av kaffe (se sökord ovan), kan jag tyvärr inte hjälpa annat än att bjuda på en kopp fika. Kanske med hembakad bulle till?

/Anna

Inga kommentarer: