måndag 13 augusti 2012

Hux flux fick jag all anledning att inte vara bitter alls

Jag skull just börja laga middag när svågern ringde och undrade om vi ville ses på krogen som ligger ungefär mittemellan oss och äta med dem istället. Klart vi ville! Svåger, svägerska och Mini flyttar till Dallas på fredag så det gäller att passa på att ses.

Det där med flytten har de vetat om i ungefär en vecka.
På den tiden har de lyckats ta tjänsledigt, packa ihop hela bohaget plus hyra ut lägenheten.
Samt ordnat med allt annat praktiskt.
De verkar inte ens stressade.
Möjligtvis lite chockade.
Förstås.
För på lördag vaknar de upp i ett 35-gradigt Texas.
Sämre kunde man ha, tänker jag. (Man kan till exempel vara jag.)
(Inte vara bitter nu, bara glädjas.)

I alla fall.
Lägenheten hyr de ut till Lillstrumpa med vänner.
Himla lägligt eftersom hon behöver flytta till stan nu.
Liksom hennes vänner. (Ska bli himla intressant att höra om livet som kollektivboende. Igen.)
Själv har jag eventuellt bidragit med ett extraknäck åt Strumpan som jag styrde upp idag.

Ni märker ju.
Det händer grejer lite överallt.
Utom hemma hos mig.
Dags att klippa sig osv...

(Och nej, fortfarande inte ett dugg bitter.)

Bild på mat. Duh!
/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men oj, vad mkt spännande på en gång! Mkt smidigt när man behöver flytta och nån bara drar till Dallas sådär.

Kära Syster sa...

Japp. Är rätt yr av all rotation omkring mig,

/A