söndag 12 augusti 2012

Helgen i filmer

I fredags försökte vi se Robin Hood (2010), och med vi menar jag jag. För jag var tvungen att gå och lägga mig efter halva filmen. Eftersom jag har jobbat i butiken i helgen och behövde gå upp tidigt i lördags.
I alla fall. Robin Hood, eller snarare Russel Crowe, är ingenting man bör se otextat. Jag har glömt att han mumlar, men det gör han. Och som Robin Hood dessutom i svårbegriplig accent. Jag tror att delar av filmen var ganska bra i alla fall.


I lördags såg jag klart Robin Hood. Sedan åkte vi på bio: The Amazing Spider-Man (2012). Om den har jag inget annat att säga än att den var så SJUKT BRA! Redan innan vi reste oss från fåtöljerna i biosalongen bestämde jag att vi ska se den igen. JAG SKA SE DEN IGEN! Mark Webbs version är som knark, just sayin'.


Fast just idag blev det ingen repris av den, Fotografen fick sin vilja igenom att se någonting annat. Himla typiskt. Det blev Total Recall (2012) som jag bara hört dåligt om. Så jag var inte värst pepp alls och kan tyvärr inte säga att någonting i filmen fick mig att ändra åsikt. Den var inte värst bra, inte särskilt underhållande ens. Fast jo, Colin Farrell är såklart bra.


Nu visar kanal 5 Jerry Maguire (1996), en film jag har missat att se tidigare. Tyvärr kan jag inte säga att jag riktigt ser den nu heller trots att jag fattar att den är bra, och snart kommer jag att gå och lägga mig. Ville mest bara säga att det är en ganska bra avslutning på en ganska bra helg.


/Anna

Inga kommentarer: