måndag 20 augusti 2012

Fönstret! Jag måste tvätta fönstret!

Sa jag att jag ska flytta? Jodå. Från och med nästa vecka är jag stockholmare på heltid, och inträder åter i det ljuva kollektivlivet! Så nu snurrar det en massa saker i huvudet, som:

  • Vilket rengöringsmedel ska jag skura duschväggarna med?
  • Hur mycket studiemedel ska jag söka (och spendera resten av livet med att betala tillbaka)?
  • Vad ska jag packa alla fjorton miljarder skor i (och vad ska jag ha dem till överhuvud taget)?
Mycket berättigade frågor, kan man tycka, i sammanhanget. Tyvärr snurrar de inte i något slags sammanhang, utan mer i ett konstant tillstånd som fram emot fredag förmodligen kommer att sluta i syntax error: Hur många vinterjackor ska jag packa?, kommer det att finnas farliga djur där vi ska bo?, ska jag stänga av vattnet i lägenheten och HUR ska jag transportera surdegen?

Jag återkommer.

/Elin

2 kommentarer:

Sandra sa...

När de där petitesserna väl är avklarade - välkommen till storstan!

Kära Syster sa...

Tack, tack! Det ska bli riktigt trevligt. Trots allt.

/E