tisdag 12 juni 2012

Inspiration är tid

Ända sedan jag såg Wes Anderson´s nya film Moonrise Kingdom (knasig, vacker, rolig, estetisk) har inspirationen bubblat. Fast sedan drunknade jag i jobb och har liksom inte hunnit omsätta inspirationen i arbete. Men nu! Nu är dagarna lugnare och idag tänkte jag att jag lätt skulle hinna ta igen förlorad skrivtid. Så vad gör jag? Twittrar och läser bloggar såklart, duh! Plus skissade på en novell.

Jag tror i alla fall att all den där texten som ingår i mitt bokmanus börjar forma sig till någonting som skulle kunna bli bokens språk, själva uttrycket liksom. Om det går att omvandla i verkligheten visar sig när jag väl sätter mig och skriver.

I morgon kanske.
I morgon är en annan dag.

/Anna

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Haha, i morgon kommer alltid vara en annan dag! Då ska jag skriva den där låten också. Skaparträff, ja?

/E

Kära Syster sa...

JAAA!

/A