tisdag 13 mars 2012

Vardagslycka

Kommer hem, vrålhungrig, gör ett snabbt överslag över kylskåpets innehåll. Läste jag inte något recept av Jamie Oliver som skulle kunna funka? Jo, här var det, i kapitlet om snabba pastarätter. Fem minuter senare är jag igång, det är jag och Jamie, han berömmer min knivföring och mina egna initiativ (det är KLART att du ska ta persilja i stället för mynta, bra tänkt där) och när som helst nu kommer han att bjuda in mig till någon restaurang som stjärnkocksgäst men SKIT, nu är det något som inte är rätt, skulle inte pastan ha kokat klart nu och baconet börjar se överknaprigt ut, varför är det ingen som har diskat måste hälla av vattnet NU och det finns ingen arbetsyta, Jamie tittar bekymrat på mig och undrar varför jag inte har planerat det här bättre men skit i det nu Jamie, nu öser vi parmesan över det här som du brukar göra och så slevar vi upp det i en stor skål

och när jag satt mig vid bordet och tar första tuggan är det så SABLARNS gott att jag måste hålla i mig i bordskanten med båda händerna.

/Elin

1 kommentar:

Sandra sa...

Det här receptet måste man ju ha ...