tisdag 13 mars 2012

Inte min kopp te riktigt

Förutom att skriva på det fantastiska bokmanuset (ja, nyss skrattade jag åt mig själv, shoot me), har jag lämnat ut kameran till en fotograf som skulle hyra den några timmar samt fått tillbaka den. Och så har jag sprungit genom gallerian på stan för att komplettera garderoben till en inspelning i morgon med två skådespelare. Plus införskaffat en anti-glanspuder som tydligen ska vara hur bra som helst och passa på alla hudtyper. Bra det, eftersom det inte kommer att finnas någon maskör på plats och jag ska dutta på puder när det blänker. Då kan jag inte ha flera olika att krångla med, en för alla liksom. Men det var inte det jag skulle gnälla om, utan det här med att gå på stan och hitta kläder som inte är till en själv. Man bara:
"Är det rätt storlek?"
"Är det rätt nyans?"
"Är det tillräckligt många alternativ?"
"Är det öppet köp?"
"Gillar regissören det här?"
"Varför är det så mycket folk överallt?"
Plus, förstås:
"Va, här hänger ju den perfekta skinnjackan!"
"Den där outfiten vill jag ha på mig resten av våren!"
"Värsta skinnväskorna, jag tar en av varje..."
"Jag behöver ju varenda top inom tio meters radie!"
"Åh, kjolar-klänningar-kavajer..."
*fokus-fokus-fokus*

Men det är alltså avklarat och jag tror att det blir bra och jag har redan pustat ut och allt det där. Men STRESSEN innan.

/Anna

Inga kommentarer: