söndag 26 februari 2012

Det är en sådan dag

Jag måste röra på fötterna i kassan för att inte somna. Jag har hittills bara fått frågor jag inte kan svara på och varit tvungen att hänvisa till min betydligt äldre och mer maskulina kollega ("nähä, du kanske inte kan sånt här"). Jag har hanterat ett tillgodokvitto fel och jag kände inte till de nya rutinerna för utländska betalkort. Det är jag och tre kill-kollegor här i affären idag och jag duger inte ens till att stå och se söt ut. Det är jag för irriterad för. Och det är bara lunch (alternativt "och jag har inte ens jobbat i två timmar").

Ljusning: har just fått ett mail från författarkompis med hennes manus bifogat som JAG SKA FÅ LÄSA. Dessutom har jag fått till jordens snyggaste håruppsättning tack vare lockarna som jag aldrig kommer göra mig av med (aldrig = i morgon). Fast killarna här fattar inte att den är värd sin komplimang. MEN jag har god matlåda. Typiskt att jag har fem minuter på mig att äta den.

/Anna

Inga kommentarer: