lördag 14 januari 2012

Lördag förmiddag med surpris

Precis såhär ska lördagar vara! En enkel "glömde köpa mjölk till bullbaket"-promenad tog mig förbi en skylt jag aldrig sett förut:


På skylten står det "Antikvariat Boksamlaren" - öppet fredagar 10-14 eller när flaggan är uppe". Flaggan var uppe! Efter ett tags velande om jag hade tid/ork/lust kom jag fram till att det var självklart, gick ned för trappan och möttes av denna syn:



Book heaven! Prydligt sorterade böcker i kategorier som vilket bibliotek som helst skulle vara stolt över. Efter att ha slukat det mesta med blicken bestämde jag mig för de här små godbitarna:


Men gissa om vi ska dit nästa gång du kommer till stan, Syster Yster!

/Elin

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hur fint som helst! Jag förstår att du dansade hela vägen hem. (Ja, jag gör mitt bästa för att testa Miss Li´s kanske finaste textrad i random sammanhang.)

Men hörru, det här med att du fotar till dina inlägg, hur går det till?

/Anna

Kära Syster sa...

I know, visst är det fiffigt? Jag har efter ett års (kanske inte på heltid) funderande kommit på hur jag ska överföra filer från mobilen till datorn. Inte helt kass kvalitet för att vara mobilkamera, väl?

/E