fredag 4 november 2011

Och så var de bara en... fast två... fast en

Syster Yster har med sedvanlig känsla för ordning och reda beställt en utvärdering av veckan, eller i alla fall en sista check av listan så vi vet vad vi har uträttat. SÅ:

  • Gå på bio - check!
  • Ut och vandra - check!
  • Besöka Studio T - check!
  • Gå på stan och strosa i höstsolen med kaffemuggar som Gilmore Girls - check!
  • Gå igenom Boken - check! ...ungefär.
  • Skriva filmmanus - check! (med mycket god vilja.)
  • Rita - check! (Vi har i alla fall köpt ett ritblock och kladdat lite?)
  • Titta på hela "Stolthet och fördom" - ojojoj, check! (Jag dånar fortfarande lite) 
Okej, de sista punkterna är kanske inte helt solklara och har lite parenteser och omständigheter, men ändå! Dessutom har vi ju kollat på kor, ätit bästa pizzan, köpt kläder, skrivit en låt, lagat en massa god mat...

En definitivt lyckad vecka! Tack, kära syster, för ditt sällskap, din peppning och alla goda råd. Hösten är bra.

/Elin

Ps. Har ni sett att orddelen till högskoleprovet ligger ute nu? Jag hade alla rätt utom ett, kommer att gräma mig hela dagen. Kanske hela veckan. Tur att det snart är helg. Ds.

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Jag blir galen!
Har försökt kommentera nu är det tredje gången och nu är det inte roligt längre. Först skrev jag en jätterolig fin kommentar om mat och sedan skrev jag en arg sammanfattning och nu orkar jag inte ens skriva om vad saken gällde. Vill bara se att kommentarsfunktionen funkar som den ska och sedan måste jag väl skriva ett inlägg om det jag egentligen skulle kommentera om här istället. Tillfället är liksom förbi som det heter. Och lusten att kommentera. Typ.
/A