onsdag 16 november 2011

Nu är det på riktigt

Okej, jag ljög. Jag satte mig inte alls direkt och läste, utan tog istället itu med några praktiska saker som att till exempel gå ut en sväng och gå innan det blir mörkt. Läsa kan jag ju göra hela natten, tänker jag (förutom att jag somnar som en stock om jag stirrar på skärmen i mörkt rum längre än femton minuter, men jag tillåter mig att ignorera det så länge). Det var förresten lite kyligare ute i dag, men alldeles strålande vackert.



Men nu sitter jag alltså redo med dokumentet och kaffe (alltid kaffe). Fast först var jag tvungen att göra pdf av alltihop och här kommer då den trevliga (och delvis fruktansvärda) överraskningen/sanningen. Sägas bör kanske också att jag inte ser hur många ord hela dokumentet är på när jag skriver, bara det avsnitt jag för tillfället jobbar på. Och varje avsnitt är på ca 1000 ord, mycket behändigt. I alla fall.

*Konstpaus*

Iiiiiii!!!

*Konstpaus*

Pdf:en är på 84 502 ORD!!!

*Andnöd*

Iiiiiii!!!

*Låter sanningen sjunka in*

Alltså, rent storleksmässigt har jag nu skrivit EN BOK, gott folk.

*Konstpaus*

Det betyder att det kommer att ta ett tag för mig att läsa igenom dokumentet den här gången. Kanske inte tre-fyra månader som det tar att läsa en vanlig bok, men knappast något jag gör "under kvällen" heller.

Iiiiiii!!!

Får väl helt enkelt börja dårå.

/Anna

Inga kommentarer: