onsdag 16 november 2011

När man kört fast, tar man sats

Jag är nu i sluttampen av min bok för andra gången.
Sluttampen = en hel hög med avsnitt som är mer eller mindre genomhastade.
Ungefär som om jag hade bråttom att komma i mål förra gången jag anade ljuset i tunneln.

Nu är jag mer tveksam, vaksam, till och med misstänksam.
Det finns ett gäng små trådar som ska pillas in i väven, framför allt i sluttampen. Och det var rätt länge sedan jag var i början av historien så jag har nog glömt bort exakt vilka alla de där trådarna är. Så istället för att famla omkring i de sista kapitlen och gissa vad i historien som ska redas ut bara för att åter komma till sista sidan, tänker jag nu läsa hela skiten från början. Efter det tänker jag mig att det kommer slå gnistor av tangentbordet. Bara som ett exempel.

Kaffe tack!

/Anna

Inga kommentarer: