måndag 14 november 2011

Mission: Releasefest

Medan somliga är ute i god tid med att fundera på sin releasfest i maj är andra ute i ännu mer god tid och fnular på sin releasefest redan innan boken ens är färdig. Men det är väl ingen ovanlig dagdröm för författarwannabes som jag själv, antar jag. I alla fall. Med så lång tid kvar till Pernillas debutrelease tänker jag att det gäller att passa på att lobbya för att man själv (i det här fallet JAG själv dårå) ska bli inbjuden.

Steg 1: Komma med diskreta antydningar om min önskan på hennes blogg – check!


Steg 2: Borde rimligen bli en snyggt formulerad textrad till Förläggaren där det framgår vilket lyft min närvaro skulle ge till tillställningen. Eventuellt skriven i choklad. På ett marsipantäcke. Som ligger över några lager av grädde–sylt–kaka–grädde–sylt–kaka, ja ni fattar.

Steg 3: Får tiden utvisa.

Plan B: Skulle kunna vara att åka dit oavsett om jag blir inbjuden eller inte. Fast jag är inte lika knasig som Simona och du, så bli inte nervös nu, Pernilla.


Jaha, då var det bara att se om jag har alla ingredienser hemma.

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

På riktigt? Ägnar vi oss åt stalking nu? Jag är på!

/E

Kära Syster sa...

Jag är ganska bra på att klippa bokstäver ur tidningar, om jag får säga det själv. Ja? Nej?

/E

Kära Syster sa...

Hahaha, den sortens fingerfärdighet kanske kommer till pass i senare steg. Som sagt, allt beror förstås på hur de första stegen artar sig. Men jag gillar din entusiasm!

/A