måndag 14 november 2011

Det var den dagen. Middag?

Manuset är färdigläst. Det är på engelska vilket jag inte gillar, det känns som att jag missar en massa detaljer och exakt betydelse i karaktärernas interaktion. Speciellt då manusförfattaren inte har engelska som modersmål vad jag vet. Till min förvåning utvecklades historien till en rätt spännande berättelse. Förvånande eftersom jag ringde Fotografen i annat ärende efter cirka trettio sidor (är lika med cirka trettio minuter färdig film) och kunde inte beskriva vad den handlar om eller ens vem som är huvudperson. Så det är mycket jag skulle vilja ändra i manuset, återstår att se hur mycket jag får lägga mig i.

Men det visade sig alltså att historien ändå hade en agenda, om än lågmäld och jag såg Revolutionary Road (2008) framför mig, stylish och brutal på samma gång. Och med en bra andra halva och en bra slutscen tänker jag mig att det "bara" är att arbeta sig baklänges mot start så har man hela manuset fix och färdigt. Typ.

/Anna

Inga kommentarer: