onsdag 9 november 2011

Det kanske bara är jag, men jag vädrar mysterium

Är det någon mer än jag som fann det förra inlägget en smula kryptiskt? Eventuellt kan det behövas en förklaring. Jag menar, brann det på riktigt eller var det bara i författarens (ganska så livliga) fantasi? Av vilket slag var vagnen och var det de facto någon som satt i den? Hur liten var mannen med russinen (liten nog att klassas som dvärg eller bara småväxt?) och vad hade han med russinen att göra från början? Och, framförallt; Hur många högskolepoäng (och i vad?) behöver man för att titulera sig "sirenexpert"?


Det kan vara så att jag får svårt att sova i natt.  Klart står i alla fall att fortsättning följer. Right, sis?

/Elin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vagnen är av slaget som i folkmun brukar kallas för cityvagn och är från ett gammalt svenskt företag. Tanken var att den lille mannen skulle sitta i den, men eftersom han är full av bra idéer ville han sitta under den. Russinen är ett vanligt inslag i den lille mannens vardag, och det är väl bara efter två syltkakor man skulle få för sig att sprätta ner det bruna, skrynkliga guldet på golvet.

Kära Syster sa...

*står bredvid Anonym och nickar instämmande* och tillägger: Den imaginära branden kom sig naturligtvis av den höga luftfuktigheten som vid tillfället då jag steg ut ur porten gav illusionen att inbädda mitt kvarter i brandrök, vilket det alltså ingalunda var. Det var dimmigt. Är detektiv Lillstrumpa nöjd så? /Syster Yster

Kära Syster sa...

Hm... jag medger att vissa frågor fått svar, men jag tycker nog att det finns åtskilligt att fortsätta gräva i. (Nu har en "anonym" gett sig in i leken, bara det!) Men på grund av mer trängande uppgifter får jag lägga detta åt sidan för nu. Over and out.

/E