måndag 26 september 2011

Måndagsstämning

Så jag gick en promenad och slängde skräpet och funderade lite och plötsligt var den där igen, uppenbarelsen av ännu ett vackert stycke musik som bara dök upp i mörkret för att sedan tona bort igen någonstans mellan pelarna under motorvägen. Jag grät en liten frustrerad skvätt över min värdelösa förmåga att höra musik i huvudet som jag inte kan få ut därifrån och fortsatte sedan hemåt. När jag kom hem satte jag mig vid pianot och stakade mig genom Saties "Pieces froides" som tröst.

Så, det är ett totalt fusk som måndagslåt betraktat men ett av de vackraste stycken musik jag vet. Särskilt om man själv sitter vid pianot och får vara den som ger upphov till de vackra klangerna. Däremot är det inte särskilt kul att lyssna på nybörjarplink, så det blir ett youtube-klipp.


/Elin

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Suck vad vackert! Har inte hört just den låten tidigare, tror jag. Bra måndagslåt!

/A