måndag 27 juni 2011

Ljudkortet v.s. mig: 1-0

Inte så bäst längre. Installerar ljudkort, startar om datorn, allt är som det ska, kan gå in i inställningarna och ställa in (eller vad de nu tycker att jag ska göra där), startar Logic och... tyst. Går in i audio-inställningarna, ändrar och fixar... tyst. Går in i datorns ljudprogram, ändrar och donar och provar och gör allting upp och ner en gång, men... tyst. JAG HATAR NÄR JAG INTE FATTAR!!! När man måste ringa någon som kan, alltsomoftast av manligt kön, bara för att höra den säga "Jamen, har du tryckt på 'on'"? Eller, "det är ju bara att ändra i den här menyn!" Fast i det här fallet är jag rädd att det är lite krångligare än så, annars kunde jag faktiskt bita i det sura äpplet.

Så... vad säger du, kära syster, dags att hälsa på här snart? Och ta med den där om teknik allvetande maken? Va?

För övrigt provade jag till sist med Garageband, funkade hur bra som helst. Men då hade jag liksom tappat inspirationen lite grann. Det får bli låt en annan dag... i morgon kanske?

/Elin

Inga kommentarer: