måndag 27 juni 2011

Inspiration, kära syster. Inspiration

I morgon funkar bra för mig. Skramliga pianokomp i tretakt funkar hur bra som helst för mig. Du känner mig så himla bra!

Men där slutar det som är bra, är jag rädd. Har precis pratat med en blivande författare. Jag vet att hon är det för hon har precis skrivit klart sitt historiska mastodontverk och är FÄRDIG. Nu ska hon skicka till förlag och ville ha tips från mig på förlag att skicka till. Klart man ställer upp, liksom. (Damm och Frank borde passa henne bra, tänker jag). Och passar på att inflika att man förväntar sig att man får komma på releasefest. Inte vara orolig nu, jag var mycket diskret. Men så till poängen: du och jag styrs alldeles för mycket av inspiration. Den här kvinnan har ägnat varje vaken timme på att skriva. Ja, när hon inte jobbat, tagit hand om hemmet, barnen, maten, aktiviteter och allt det där som brukar vara alldeles tillräckligt att fylla en dag med. Hon sa det också: "Min skrivtid blev dyrbar." Man bara: "Jaja, vilken dag som helst ska jag sluta vara så LAT."

Men peppad blir man. Rövsparkad så det svischar!
Då så, i morgon blir det. För strax börjar reprisen på Underbara Claras sommarprat och då spetsar vi öronen här hemma.

Tack för inbjudan, förresten. Här kommer den utlovade ledtråden. Ännu en anledning till att vi snart borde åka söderut...




- Anna iPhonebloggar

Inga kommentarer: